04-09-13

Tips voor als je niet kunt slapen

Val jij iedere avond na 5 minuten in slaap? Of lig je eerst nog een hele tijd wakker? Ik meestal dat laatste. Maar gelukkig zijn er wat dingen die helpen om beter te slapen. Lees verder voor de tips!



Mijn bed :)



  • Doe rustig aan voordat je gaat slapen. Nog even wat lezen, muziek luisteren, zoiets.
  • Drink iets lekker warms, zoals thee, chocolademelk, warme melk.
  • Zet een raampje open voor frisse lucht, ook als het buiten koud is. Dan kan je gewoon een extra dekentje gebruiken. 
  • Leg een geurzakje met lavendel naast je kussen. Lavendel helpt je te ontspannen, en je valt er lekker in slaap door.
En als je toch niet kan slapen, moet je vooral niet denken: "Onee, ik kan niet slapen. Dan ben ik morgen heel moe, misschien verslaap ik me wel! Wat nou als ik de hele nacht wakker blijf! Dat is toch helemaal niet goed?!" En dat soort dingen. Daar ga je echt niet beter van slapen. Je kan beter even iets gaan lezen, even naar de WC, gewoon lekker liggen. Dan val je vanzelf wel weer in slaap.

Ik heb ook ergens gelezen dat je een uur voordat je gaat slapen niet naar schermpjes moet kijken. Maar dat lukt mij echt niet :). Maar toch is het wel slim om niet nog een uur spelletjes op je mobiel te blijven spelen. Zet je mobiel op stil en leg 'm een beetje van je af. Waarschijnlijk slaap je dan al veel eerder!

Hopelijk hebben jullie hier wat aan. Hebben jullie nog tips? Laat ze achter bij de comments!

Liefs, Isabel

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Ik vind het altijd leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze allemaal!