15-10-13

How to: Opruimen

Veel mensen vinden het stom en vervelend: opruimen. Hun kamer is altijd een troep en ze zijn alles kwijt. Ikzelf heb nooit echt problemen met opruimen. Ik doe het ook niet heel vaak, omdat het meestal gewoon al netjes is. Scheelt een hoop tijd! Ik hou er ook van als alles een beetje geordend is. Het hoeft niet helemaal precies en netjes, maar ik vind het wel handig als ik mijn spullen kan vinden en kan zien. Omdat sommige van jullie opruimen misschien verschrikkelijk vinden, heb ik vandaag wat tips voor jullie!


Oh gosh, I'd love to have a bedroom like this ______________ @Mcflurrygirl_4
Bron.


  • Neem de tijd. Bij opruimen moet je eigenlijk eerst alles overal uit halen, en daarna weer netjes terug zetten. Dat heb je niet in een uurtje gedaan, dus het is wel fijn als je wat meer tijd hebt.
  • Wees een beetje streng voor jezelf. Bewaar niet alles wat je hebt. Met heel veel spullen ziet iets er al snel rommelig uit, en als je teveel spullen hebt past het ook gewoon niet meer!
  • Ben je heel slecht in dingen weggooien? Gebruik dan opbergmanden en leuke dozen. Daar kan je al je spullen geordend in doen, dan ziet je kamer er mooi uit en heb jij al je spullen nog!
  • Bedenk een doel. Bijvoorbeeld: Ik wil alleen maar kleren in mijn kast die ik nog pas en ook echt draag. Daarna ga je proberen het doel te halen. Alle kleren uit de kast, passen en kiezen maar! De kleren die je wil houden vouw je weer op en leg je terug in de kast, de overige kleren geef je aan je moeder of breng je naar de kringloopwinkel. 
  • Beloon jezelf als je kamer schoon en netjes is. Koop dat leuke kussentje wat je al een tijd wil hebben. Nu je kamer netjes is zie je het kussentje extra goed!
<3
Bron.

En als laatste:
  • Leer jezelf aan spullen op te ruimen. Mik je kleren niet op de stoel, maar leg ze in je kast. En de papieren doe je in een handig rekje of mapje, en mik je niet zo op je bureau. Misschien kost het op het moment zelf wat meer tijd, maar uiteindelijk ben je veel minder tijd kwijt met opruimen als je alles gewoon gelijk al netjes neerlegt.
Succes allemaal met opruimen!!
Liefs, Isabel

PS: Wil je inspiratie opdoen? Kijk dan eens op www.weheartit.com, daar heb je zulke mooie plaatjes! Ik wil dan gelijk mijn kamer ook zo maken, haha.

2 opmerkingen:

  1. Wat een handige tips! :-) Ik heb vandaag toevallig mijn kledingkast opgeruimd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat zij goede tips en ik heb al een beetje meer zin om mijn kamer nu op te ruimen ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het altijd leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze allemaal!