24-10-13

Interview met Senya van WebStash

Ik heb vandaag iets heel leuks voor jullie: een interview met Senya. Ze heeft een webshop, www.webstash.nl. Ik mocht haar wat vragen stellen over haar en haar webshop. Lees verder voor de vragen plus antwoorden!

Webstash - Webshop in accessoires, musthaves, sieraden en trends





Hoe ben je op het idee gekomen om een eigen webshop te beginnen?
Ik had er eigenlijk nog nooit over nagedacht een eigen webshop te beginnen. Wel ben ik bijna altijd achter een computer of laptop te vinden, en vind ik het leuk om op zoek te zijn naar koopjes. Ook was ik altijd al actief op marktplaats en dat soort sites.


Mijn vriend heeft mij geholpen met het idee om een eigen webshop te beginnen, hij adviseerde dat ik best wat kon doen met mijn passie voor marketing en winkelen. Zelf is hij programmeur (maakt websites). Zijn opmerking: 'Je zou een handeltje kunnen beginnen met al die spulletjes en koopjes van je! Zal ik een webshop voor je maken?' Vond ik op het begin alleen maar grappig. Maar naarmate we er meer over begonnen te praten en brainstormen werd ik toch wel erg enthousiast! We hebben vervolgens samen hard gewerkt om binnen een korte tijd WebStash te ontwikkelen. 

Kan je leven van het inkomen van de webshop?
Momenteel studeer ik nog en woon ik thuis, ik heb dus geen vol loon nodig om rond te komen. Het is momenteel een bijbaantje en ik ben tevreden over het resultaat. Op het begin is het wel vooral een risico en een investering, maar het is leuk om te zien dat je er ook wat mee kunt verdienen. Ik ben ongeveer 20 uur in de week bezig met de webshop en daarom is het wel fijn dat je er ook wat voor terug krijgt. Na mijn studie hoop ik het te kunnen combineren met een parttime baan bijvoorbeeld.

Is het jou eigen shop, of doe je het samen met anderen?
Het is mijn eigen webshop, alle werkzaamheden voer ik ook alleen uit. Mijn vriend is programmeur en de technische dingen omtrent de site die ik zelf niet weet kan hij vaak voor me oplossen. Daarnaast heb ik nog een goede bekende van me die grafische sterk is en af en toe banners voor me maakt. Al het andere doe ik zelf.



Deze komt uit de webshop, ik vind 'm zo leuk!!

Hoe kom je aan unieke dingen, die niet al overal worden verkocht? 
Dat is natuurlijk een beetje geheim, op internet zijn veel bedrijfjes die producten aanbieden die je als bedrijf of particulier kan inkopen. Het is ook slim eens te kijken naar andere landen als Nederland om in te kopen. Hierbij moet je wel opletten met invoerrechten en dat soort zaken. Maar deze producten zijn vaak wel wat unieker.

Waarom ben je een webshop begonnen, en niet een gewone winkel? 
Dat is een heel groot verschil. Een gewone winkel trekt mij niet zo, dan ben je het meeste van de tijd bezig met het staan in de winkel, de kleding opruimen enzovoort. Ik vind het een leukere uitdaging om een webshop te beginnen, het meeste werk kun je achter de computer doen, en ook internet en marketing trekt mij enorm.

Wat wil je nog bereiken met WebStash?
Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een affiliate programma via een groot netwerk, ik hoop via die weg wat meer mensen kennis te laten maken met WebStash. Daarnaast hoop ik na mijn studie in januari 2014 wat uit te breiden, ik zou het super vinden om een eigen kantoor en magazijntje te hebben en alles nog professioneler aan te pakken.

Welke dingen zou je graag meer willen verkopen?
Ik wil misschien wat meer kleding gaan verkopen, verder weet ik het eigenlijk nog niet. Het is altijd maar de vraag wat er op mijn pad komt en wat ik vind passen bij WebStash...




Krijg je wel eens negatieve reacties? Zo ja, hoe ga je daar mee om? Heel soms komt het voor dat mensen hun pakketje niet of te laat ontvangen, of is er bijvoorbeeld onderweg iets kapot gegaan. Ik probeer dit altijd netjes op te lossen. Dit soort dingen horen er een beetje bij als je een eigen bedrijf hebt natuurlijk.

Wat vonden mensen in je omgeving ervan toen je hun vertelde dat je een 
webshop ging beginnen?
Ze vonden het meteen al erg leuk, ook kreeg ik wel vragen over hoe ik dat ging doen en dat het niet zo makkelijk zal zijn. Ik krijg veel vragen waar ik de spullen vandaan heb en of alles nog goed gaat met de webshop. Ik vind het altijd erg leuk om het erover te hebben omdat het echt een passie is voor mij.

Wat vind je zo leuk aan het hebben van een eigen webshop? 
Ten eerste vind ik het erg leuk dat ik er heel veel van heb geleerd, ik heb geen ervaring in het opzetten van een webshop en heb alles zelf moeten uitzoeken. Ik ben daar best een beetje trots op dat alles zo goed gegaan is. (naast een fulltime HBO studie is dat soms wat pittig)
Ook is het leuk om positieve reacties  te horen en te lezen, over dat een klant bijvoorbeeld heel blij is met een aankoop. Daarnaast is het leuk wanneer je een campagne of actie bedenkt, je dan de r
esultaten kunt bijhouden. (marketing)
Ook het contact met de bloggers en klanten vind
ik leuk :).

Ik wil Senya heel erg bedanken voor het samenwerken, en ik koop dat jullie het interview leuk vonden om te lezen! Neem zeker eens een kijkje bij WebStash, je kan er hele leuke sieraden, tassen, en nog veel meer dingen kopen! 

Liefs, Isabel

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk intervieuw!!
    X Janne (van Hier is Janne!)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het altijd leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze allemaal!