07-11-13

San Francisco Mini OPI lakjes

Tadaa, daar zijn ze dan: mijn allereerste OPI lakjes!! Ik vind ze altijd zo duur, dus kocht ik ze nooit. Maar een paar dagen geleden kwam mijn moeder terug van een paar dagen voor haar werk naar het buitenland te zijn geweest. Ze had een klein, mooi ingepakt pakketje voor mij meegenomen. Nieuwsgierig maakte ik het open, en dit kwam eruit:



Ik had nog nooit een lakje van OPI uitgeprobeerd, maar heb er wel veel goede verhalen over gehoord. Mijn verwachtingen waren ook erg hoog.

Ten eerste de verpakking. Die vind ik echt superleuk!! Zoals je kan zien zijn dit 4 lakjes uit de San Francisco collection. De kleuren wilde niet goed op de foto, door het licht en het plastic wat er tussen zit. Maar toen ik het pakketje opende en ik zag de kleuren, dacht ik echt: wauw!! Tijd om te swatchen!! Op de achterkant staat bij elke kleur nog een zinnetje, en die zijn erg grappig dus die heb ik onder de naam van elke kleur geschreven.

Ik heb niet elke kleur op al mijn nagels gedaan, omdat het toch kleine flesjes zijn (3,75 ml) en ik niet wil dat ze opgaan. Het leek me een beetje zonde om de nagellak erop te doen, foto te maken en er weer af te halen voor de volgende kleur. Vandaar dat ik elke nagel een andere kleur heb gelakt. Ik begin bovenaan:

First Date at the Golden Gate
You and me and this shimmery ruby make three.


Grr, stom herfstlicht. De kleur komt helemaal niet goed over. Op mijn nagels wat dit een frisse, felle, rode kleur. Niet heel speciaal, maar wel leuk. Hij dekt mooi in 2 laagjes.

Muir Muir on the Wall
This trailblazing plum is the fairest of all.


Al vanaf het begin vind ik dit een geweldig lakje. Ik was zo benieuwd hoe hij er op mijn nagels uit zou zien!! En, wauw, hij is geweldig!! Soms lijkt ie paarsig, soms roestachtig, en vooral heel mooi glitterig en glanzend. Hij dekt in 2 à 3 laagjes. Op dit moment heb ik deze kleur ook op mijn nagels, en zo ziet ie eruit:



Zoals je ziet "veranderd" de kleur steeds, het ligt eraan hoe je hem bekijkt. Sorry trouwens dat de nagellak niet bij alle nagels er nog even netjes opzit, daar straks meer over.

In the Cable-Pool Lane
Good golly, Miss Trolly, this rich burgundy takes me away!


Dit is een erg mooi kleurtje, heel herfstig. Het is wel jammer dat ie heel slecht dekt. Dit hierboven is in drie laagjes met aan de bovenkant nog wat extra's. Niet echt goed dus. 

Peace & Love & OPI
This holographic sage and eggplant is far out!!


Dit lakje was echt liefde op het eerste gezicht. Wauw. Soms is ie paars, dan groen, dan zilver, en ga zo nog maar even door. In de beschrijving staat dat ie de kleur heeft van een eggplant. Ik moest denken aan een eierenplant, en vond dit nogal gek (ik ben niet supergoed in engels, vandaar). Maar mijn vader vertelde me dat eggplant niet eierenplant betekend maar aubergine, die groente. Nou ja, kan ook natuurlijk

Na het swatchen heb ik deze gelijk op gedaan. Hij denkt in twee laagjes. Hier zie je Peace & Love & OPI op al mijn nagels (Ik vind dit echt een grappige naam trouwens, past erg goed!).


Geweldig. De beste en mooiste kleur van deze vier.

Houdbaarheid
Dit is een wat minder leuk puntje. De nagellakjes blijven namelijk helemaal niet goed zitten. Ik gebruikte een base- en topcoat, maar alsnog, na één dag al de bovenkantjes eraf, wat je al kon zien bij Muir Muir on the Wall. 's Avonds heb ik er een extra laagje overheen gedaan, maar de volgende middag heb ik het er echt afgehaald omdat de lak er gewoon niet mooi meer uitzag. 
Wel erg jammer, ik had beter verwacht van OPI!!

Conclusie
De kleuren zijn heel erg mooi. Behalve de rode dan zijn het ook kleurtjes die je niet zo vaak ziet. Ze drogen supersnel, na vijf minuutjes kon ik alweer het volgende laagje lakken. Maar ze blijven niet goed zitten. Na twee dagen plus bijwerken moet je het er echt afhalen, omdat de lak er helemaal afgaat. Dit kan natuurlijk aan mijn nagels liggen, maar ik heb er niet mee afgewassen of heet mee gedouched of iets anders waar het aan kan liggen. Erg jammer dus.

Maar toch, de kleuren zijn zo mooi!! Ik ben erg blij met mijn setje, en zal ze ook zeker vaak gaan gebruiken. Dan maar elke twee dagen een ander kleurtje, dan heb ik wel twee dagen een supermooi kleurtje op mijn nagels!! En natuurlijk heeft OPI altijd leuke namen, en deze hebben ook een grappig tekstje bij elk kleurtje. 

De prijs weet ik niet zeker, omdat het een cadeautje was, maar zal wel tussen de 15 en 20 euro liggen. Voor dat geld krijg je een schattig pakje met daarin vier lakjes, elk met 3,75 ml. 

Heeft een van jullie dit setje ook, zo ja, blijven de kleuren bij jou wel lang zitten??

Liefs, Isabel

2 opmerkingen:

Ik vind het altijd leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze allemaal!