21-12-13

DIY: chocolaatjes

Ik kreeg net opeens heel erg zin om iets te gaan bakken, maar het moest wel iets makkelijks zijn. Ik dacht gelijk aan iets met chocola :). Ik maakte zelf schattige chocolaatjes: heel makkelijk en erg leuk! 


Wat heb je nodig?
Het enige wat je nodig hebt zijn vormpjes, chocola, melk en allemaal lekkere dingen. Ik gebruikte smarties, pure chocolade vlokken, marshmallows, marsepeinen hartjes en allemaal verschillende eetbare glitters.

Wat moet je doen?
Je neemt een pannetje, zet die op een heel laag vuurtje en smelt daarin de chocola. Als de chocola een beetje gesmolten is giet je er een klein beetje melk bij. Daardoor wordt de chocola wat vloeibaarder en kan je er makkelijker mee werken. 




Als je een mooi papje hebt, neem je een lepel en schep je de chocola in de vormpjes. Daarna neem je de glitters, smarties en andere versieringen en kan de de chocola mooi maken! Ik heb een paar verschillende variaties gemaakt:

  • Eerst de glitters, dan de chocola.
    Als alles hard is haal je het chocolaatje uit het vormpje, draai je hem op en liggen er leuke glitters op je bovenkant!
  • Eerst een laagje chocola, dan smarties en dan weer een laagje chocola.
    Je krijgt dan een soort verassingslaagje in het midden.
  • Je begint met de chocola en dan doe je daar wat lekkers op.
    Dit is de meest normale manier, maar het ziet er alsnog lekker uit :).


Natuurlijk zijn er nog veel meer andere manieren, maak er gewoon iets leuks van!

Ik heb ook nog iets met de marshmallows gedaan: 
Ik prikte ze op een satéprikker, dipte ze in de gesmolten chocola en daarna haalde ik ze door wat glitters en gekleurde suiker. Dat gaf ook een heel leuk resultaat!




De chocola is heerlijk! Door de melk niet zo hard als normale chocola, maar ook niet zacht ofzo. Jummie!



Bij het chocolaatje hierboven had ik eerst een laagje chocola in het vormpje gedaan. Daarna had ik van een marshmallow een plakje afgeknipt (ja, afgeknipt. Snijden lukte niet, haha) en die daarop gelegd. Als laatste heb ik daar weer een laagje chocola overheen gedaan. 
Deze heb ik al opgegeten en hij was echt heerlijk!

Hopelijk hebben jullie weer wat inspiratie opgedaan :).
Liefs, Isabel


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het altijd leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze allemaal!