02-01-14

DIY: mooie dingen pot

Ik heb een soort DIY/leuk project voor jullie: een mooie dingen pot. De naam is een beetje vreemd, maar ik wist niet hoe ik hem anders kon noemen. 
Het is een pot, en daarin stop je briefjes met leuke en mooie (kleine) dingen die je hebt gedaan. Het ziet er heel leuk uit en het wordt ook een mooie herinnering aan het jaar. Ik laat zien hoe ik mijn pot heb gemaakt.




Wat heb ik gebruikt?

  • Een pot
  • Dingen om de pot te versieren
  • Briefjes

Ik gebruikte een oud potje waar ooit zuurtjes in hebben gezeten. Nadat de pot in de vaatwasser was geweest, heb ik de deksel met krijtbordverf beschilderd. Dit moet je goed laten drogen.

Nu kan je het potje verder gaan versieren. Op de deksel heb ik met een krijtje 2014 geschreven, want het is natuurlijk een verzameling van alle mooie dingen in dit jaar. Ik wilde de pot mooi rustig houden, dus ik heb er verder alleen nog een strik omheen gedaan. 



Elke keer als je iets leuk/moois gedaan hebt, schrijf je dat op een briefje. Dat briefje stop je in de pot. Aan het eind van het jaar heb je dan een pot vol met leuke herinneringen, die je misschien anders al was vergeten. 
Ik weet natuurlijk nog niet hoe de pot er aan het eind van het jaar uit ziet- het is nu pas 2 januari- maar dat laat ik jullie nog wel zien in december.

Liefs,
Isabel

7 opmerkingen:

  1. Dit ben ik ook van plan dit jaar :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O dat is eigenlijk wel een tof idee want een mens vergeet zo snel! Ben benieuwd naar je pot in december :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leukt idee, misschien ga ik dit ook doen! (ik ben alleen bang dat ik steeds ga vergeten om dan briefjes in die pot te doen haha)

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Dat ga ik ook doen!! :) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit was ik ook al van plan! Het is ook heel leuk om herinneringen in de loop van het jaar terug te lezen :) Je hebt een leuk potje gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hhihi, het heet vaak een memory jar:) Erg leuk, ik heb er zelf ook eentje gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het altijd leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze allemaal!