04-01-14

Recept: Oreo cupcakes

Ik heb een heel lekker recept voor jullie: oreo cupcakes! 
Lees snel verder om te zien wat je nodig hebt en hoe je ze maakt.


Wat heb je nodig?
  • 125 gr. bloem
  • 125 gr. suiker (Ik gebruikte rietsuiker)
  • 125 gr. boter
  • 2 eieren
  • zakje vanille suiker
  • 4 gr. bakpoeder
  • Een beetje chocola


Wat moet je doen?
Breek de eieren in een kom en doe de suiker plus het zakje vanillesuiker daarbij. Mix dit goed door elkaar. Dat kan met een mixer (zoals ik heb gedaan) maar als je die niet hebt kan een garde ook.

Als de eieren en suiker gemixt zijn, smelt je de boter in de magnetron en doe je die bij de mix. Dat mix je weer door elkaar.




Voeg nu de bloem en het bakpoeder toe. Mix alles weer goed door elkaar.



Dit deeg kan je maar beter niet proeven, het is zo lekker!!

Verwarm nu de over voor op 200 graden. Pak 12 cupcake vormpjes en leg bij elke een oreo op de boden. Verdeel hier het beslag over.



Zet de cupcakes voor 15-20 minuutjes in de oven. 
Laat ze daarna goed afkoelen.

Nu kan je gaan versieren!
Breek de overige oreo's (dat waren er bij mij nog maar twee...) in kleine stukjes en smelt de chocola. Smeer de chocola over de cupcakes en strooi daar dan wat oreo stukjes overheen. 


Ik had niet genoeg oreo meer om alle cupcakes te bedekken, maar ja, dat is niet zo erg. 
De cupcakes ziet er zo al heel leuk uit, maar het leukste is dat als je een hap neemt, je de oreo daaronder nog hebt zitten, als een soort bodempje.


Het cakeje smaakt echt heerlijk. We hadden ze thuis als toetje genomen, en iedereen heeft er twee op. Toen waren er nog maar drie... De dag erna waren alle cakejes op, oeps...
Ik ga dit echt vaker maken, heerlijk!!

Liefs, Isabel





5 opmerkingen:

  1. Ziet er heerlijk uit! En Oreo's zijn natuurlijk sowieso lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zien er heerlijk uit, ga ik zeker een keertje proberen!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ziet er echt heel erg lekker uit :) jammer dat ik me had voorgenomen gezonder te eten haha.

    liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ow mai got die zien er overheerlijk uit! Jammer dat ik net op dieet ben haha...

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het altijd leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze allemaal!