20-03-14

Leer coderen: www.codecademy.com

Ik weet niet meer precies hoe, maar laatst kwam ik op deze site terecht: www.codecademy.com. Het is een site waar je kan leren coderen. Ik begon een beetje rond te kijken, en vond het best wel interresant. Ik maakte een account aan en begon!



Na een beetje uitzoeken hoe het werkte begon ik aan het eerste project voor HTML. Er zijn verschillende "cursussen", bijvoorbeeld HTML/CSS, JavaScript of PHP en voor blogs gebruik je HTML, dus ik koos deze.

Dit is bijvoorbeeld iets wat ik heb gemaakt:
http://www.codecademy.com/codebits/wGycXU

Stap voor stap wordt uitgelegd wat je moet doen, hoe en ook een beetje waarom. Het klinkt misschien nogal stom, maar ik vind het best leuk om te doen! Het is niet saai met alleen theorie, maar je maakt echt iets, zoals een neppe site of dat wat je hierboven al kon zien. Dat maakt het leuker, omdat je ook echt resultaat ziet.

Ik vind dit echt een hele leuke site. Je hoeft alleen maar een account aan te maken en dan kan je gewoon een beetje proberen. Je hoeft een les niet in één keer af te maken, je kan later gewoon verdergaan. Of ergens anders aan beginnen. 

Kenden jullie deze site al?
Liefs, Isabel.

2 opmerkingen:

  1. Ik ken de het al, ik vind het echt een handige site!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kende deze site al, ben bezig meteen PHP cursus maar moet mezelf weer eens dwingen om het af te maken :P

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het altijd leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze allemaal!