08-04-14

Recept: kaneelkoekjes

Ik vind kaneel heel erg lekker. We hebben thuis wel eens van die kaneelkoekjes/stengels, en die eet ik altijd met veel plezier. Ik was laatst recepten aan het zoeken met kaneel, want daar had ik erg zin in. Ik kwam een plaatje tegen van schattige, kleine koekjes met kaneel. Ik zocht naar recepten, maar kwam er geen een tegen. Vandaar dat ik een beetje heb gespeeld met andere recepten, en zo een soort eigen receptje gemaakt heb. Lees snel verder om te zien hoe je deze supersimpele koekjes zelf kan maken!

Ingrediënten:
  • Suiker
  • Kaneel
  • Bladerdeeg
  • Melk
Zoals je kan zien heb je maar heel weinig nodig. De koekjes zijn ook heel makkelijk te maken, en erg snel klaar.

Stap 1:



Neem het bladerdeeg. Ik gebruikte twee plakjes. Laat deze een beetje ontdooien en snij ze in kleine stukjes. Verwarm de oven vast voor op 180 graden.

Stap 2:


Maak een mixje van de suiker en de kaneel. De verhouding moet je zelf bepalen, je moet dat vooral op smaak doen. Zoals ik al vertelde vind ik kaneel heel lekker, dus ik gebruikte veel kaneel.

Stap 3:

Neem een bakje en giet daar wat melk in. Ik was een beetje uitgeschoten, je hebt echt niet zoveel nodig als op de foto hoor. Gebruik een kwastje om de melk over de stukjes bladerdeeg te verdelen. Door de melk blijft het suiker-kaneel mixje beter plakken. Als je geen melk hebt, kan je ook ei of water gebruiken.

Stap 4:


Verdeel het mengel van suiker en kaneel over de stukjes bladerdeeg. Zorg dat alle stukjes even veel krijgen en dat er geen klontjes komen.

Zet dit voor zo'n tien minuten in de voorverwarmde oven op 180 graden.



Dat is het al! Simpel toch. De koekjes zien er misschien niet heel mooi uit, maar ze smaken wel heerlijk. Deze zaterdag ga ik met wat vriendinnen bij mij thuis high teaën, en ik ga deze koekjes dan ook weer maken. Jummie!

Liefs, Isabel.



3 opmerkingen:

  1. Mmmm, klinkt super lekker! Ik heb je trouwens genomineered voor de verry inspiring blogger award: http://madebydanielle.blogspot.nl/2014/04/ik-ben-genomineerd-voor-de-very.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, ik ga de tag binnenkort doen!

      Verwijderen

Ik vind het altijd leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze allemaal!