12-06-14

Gent



























Afgelopen weekend was ik in Gent! Ik was daar niet zomaar, maar voor het vijftig jarige 
huwelijk van mijn opa en oma. Samen met mijn gezin, mijn oom, tante, nichtjes en neef
en natuurlijk mijn opa en oma zaten we voor één nachtje in een hotel.

Zondagochtend vertrokken we thuis naar Zeeland, om eerst nog taart bij mijn opa en
 oma te eten. Daarna gingen we naar Gent toe.




































Eenmaal aangekomen in het hotel was er pas één van de vijf kamers vrij, dus daar hebben 
we onze tassen neergezet. We zijn even op het terrasje van het hotel gaan zitten
en hebben daar wat gedronken.

Daarna hebben we met z'n allen een toeristisch boottochtje gedaan door Gent. Tijdens het varen, wat zo'n 40 minuten duurde, heb ik de bovenstaande foto's gemaakt. Op de laatste 
zie je links een paar schildpadden zitten, die leven daar gewoon in het water. Erg grappig!



















Voor mijn opa en oma hadden we een romantische kamer gehuurd, het ging natuurlijk om 
hun huwelijk! Er lagen allemaal hartjes en leuke bad spulletjes op het bed, zo leuk.















Na het boottochtje waren ook de andere kamers schoon en gingen we ons daar even opfrissen
en omkleden voor het diner. We zaten in een behoorlijk chic restaurant, en het eten was
erg lekker. Ik nam geen voorgerecht, maar ik heb wel een beetje vlees van mijn zusje
meegegeten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer weet wat voor vlees het was, maar het smaakte prima. 
Als hoofdgerecht had ik een burger met van alles erop, en wat frietjes erbij. 

Ik had al best veel gegeten, maar koos toch nog een toetje. Ik nam moelleux (waar ik laatst 
al over schreef), en daar zat ook een bolletje passievruchten ijs bij zat. Heel erg lekker! 





Na het diner zijn we terug naar het hotel gelopen. Er stond een waterkoker op onze kamer, 
dus hebben we nog wat thee gezet. Deze foto vond ik wel grappig: ik zit in de hotelbadjas, 
met de hotelslippers aan, en drink thee uit een hotelbeker.





























Het ontbijt was erg lekker en uitgebreid. Ik heb er niet veel foto's van gemaakt, dat vond ik toch een beetje awkward, haha.






Na het ontbijt hebben we wat rondgelopen door de stad. Eerst gingen we naar een kerk,
om het beroemde schilderij Lam Gods te bekijken. Daarna hebben we een fort bezocht. 
Vanaf het fort had je erg mooi uitzicht.

Toen moesten we snel terug naar het hotel, want we moesten onze kamers uit. Gelukkig konden onze tassen in een opbergruimte staan, zodat we nog konden lunchen. We wilden eigenlijk even snel ergens iets kleins halen, maar de meeste terrassen hadden geen plek
voor twaalf mensen. Daarom eindigden we alsnog in een restaurantje. 



Ik nam pasta en een wafel. Zo lekker! Bij de wafel kreeg ik een schaaltje met drie verschillende soorten suiker, erg grappig. 

Dit was trouwens mijn look van zondag. Onder het shirtje droeg ik een kort broekje. 

Oeps, dit is best een lang artikel geworden. Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen!
Liefs, Isabel.

PS: ik zie dat bij veel alinea's het eerste woord naast de foto is komen staan. Ik weet niet hoe dit komt of
hoe ik het weg krijg, maar ik probeer het op te lossen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Ik vind het altijd leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze allemaal!