30-06-14

The Fault in Our Stars movie

Tien juli is het eindelijk zover: de première van de film The Fault in Our Stars. Ik ben samen met een vriendin al naar de voorpremière geweest, en ik ga jullie vertellen wat ik ervan vond.


De film is gebaseerd op het boek The Fault in Our Stars, geschreven door John Green. Klik hier voor mijn review over dat boek, daar kan je ook lezen waar het boek/de film over gaat.
Ik vond het boek heel erg mooi geschreven. Ik was daarom een beetje bang dat de film mijn beeld van de personages niet waar zou maken of dat de film erg zou tegenvallen.
























De film begon al erg mooi. Er waren grappige momenten, waarbij de hele zaal mee lachte. Ook bij de verdrietige momenten leefde iedereen die aan het kijken was mee. 

Dit liedje hierboven is de soundtrack van de film: Not About Angels van Birdy.

Wat me wel opviel is dat best veel dingen uit het boek weggelaten werden. In de film zag je alleen maar de hoofdlijnen, maar in het boek gebeurden er veel meer dingen. Ook zeiden ze beroemde quotes uit het boek niet op de manier zoals ze in het boek staan, maar net wat anders. Dit is een klein detail, maar ik had toch liever gehad dat ze het precies zeiden zoals in het boek. 

























Ik heb behoorlijk gelachen tijdens de film, maar ook best wel gehuild. Ik vond de film echt heel mooi. Het is geen film die je tien keer achter elkaar kan kijken, maar wel een must see movie. Wat ook leuk is, is dat een deel van de film zich in Amsterdam afspeelt. 

Ik raad jullie deze film zeker aan! Al zou ik wel eerst het boek lezen, en daarna de film pas bekijken. Andersom is het denk ik toch minder leuk. Tip: neem zakdoekjes mee! Die ga je vast nodig hebben tijdens de film :).

Liefs, Isabel.

1 opmerking:

  1. Ik ben benieuwd naar de film! Ga hem sowieso kijken!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het altijd leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze allemaal!